Energon-Plusz Bt.
Belső és külső utakon - a forrástól a célig

Keresés a honlapon



A weblap FOTÓIT
BÓCSI KRISZTIÁN készítette >>>



Felnőttképzési nyilvántartási szám: 15-0145-05


Dobogós esettanulmány
- 2007.06.03.

Becslések szerint ma Magyarországon a mikro- és kisvállalkozások többsége családi cég. Az ilyen vállalkozások másképp működnek, mint ahol egymással csak munkakapcsolatban álló emberek vesznek részt.
A SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány a tapasztalatok megosztása érdekében Családi Vállalkozás Esettanulmány Pályázatot írt ki, melynek eredményhirdetése 2007. május 23-án, a „Családi vállalkozások, vállalkozó családok” című szakmai konferencián történt Budapesten.
Esettanulmányunkkal a II. helyezést hoztuk el.


Cylex Silver Díj




TANULÓVEZETŐK a FORMA-1-en?!

Ha valaki a vállalkozásában olyan tevékenységet folytat, amit kedvvel és (folyamatosan fejlesztett) szaktudással csinál - az az eredményesség és a kiegyensúlyozottság lényegi eleme lehet.

Másrészt egy vállalkozás szolgáltatásait és termékeit tudni kell értékesíteni is - ez az eredményesség és kiegyensúlyozottság másik lényegi összetevője.

Az online vállalkozás egy külön műfaj. Tapasztalom a saját bőrömön. Úgy gondolom, kirakhatnám a tanuló vezető "T" jelzését én is az online vállalkozást tekintve.
Viszont a lehetőségek tárházát jelenti, ebben biztos vagyok én is!

Az online vállalkozás egyre erősödő vonala buzdít arra, hogy ki-ki a maga honlapját szerkessze. Ez egyben azt is jelenti, hogy képzetlenül, „szűzen” indul(t)unk el sokan ezen az úton. És ahogyan autót vezetni, úszni, táncolni (stb.) sem egyforma tempóban tanulunk meg, úgy a webszerkesztés elsajátításában is különbözünk. Ha pedig majdnem olyan profik akarunk lenni, mint egy autóversenyző, egy olimpiai úszó, vagy versenytáncos – akkor hozzájuk hasonlóan sok-sok munkára kell felkészülnünk.

Nemrég ezt olvastam: „Ne a barátait kérdezze arról, hogy tetszik-e a honlap vagy sem. Ők kedvesek akarnak lenni és akkor is dicsérni fogják, ha szörnyű. Inkább kérdezzen meg egy szakembert!”

Van egy rossz hírem: aki csupán kedves akar lenni és azért dicsér – az nem a barátunk. Egy mondás szerint: „Az igazi barát az, aki még önmagadtól is megvéd.” Ehhez viszont webes ismeretben gyakran a barát sem kompetens. Aki elég reális, az ezt magától is tudja. Nem is ezért kérdezzük meg őket. Hanem miért is?

Mert aki nem számítástechnikai szakemberként kezd honlapot szerkeszteni, arra a hullámvölgyekben ráfér a barátoktól a megerősítés, buzdítás, amikor úgy érzi, hogy már sok új ismerettel megbarátkozott és rengeteget dolgozott, de a honlapja még mindig nem az, amilyennek szeretné. Ráadásul a barátok kiválóak a felhasználói szintű visszajelzésekben, vagyis abban, hogy a honlapunk mennyire felhasználóbarát.

Tehát aki egyre otthonosabban akar mozogni és haladni az e-világban, az ne hagyja ki az alábbiakat:
- folyamatos önképzés
(rálátás és kompetencia növelése webszerkesztésben, fórumok, hírlevelek segítségével, és egyáltalán: az Internetet meg kell tanulni JÓL használni információk gyűjtésére és technikai eszközként egyaránt),
- barátok megkérdezése (megerősítések, erőforrás gyanánt, és a felhasználói visszajelzésekért),
- szakember megkérdezése (külsős objektív szakmai vélemény miatt – már ha a szakember objektív, felkészült, és az is érdekli, hogy a honlap tulajdonosa mit szeretne és miért).

És sose lehet tudni: egyszer talán épp az önálló véleménye miatt válik valaki valami új elindítójává is, amire épp a korai felhasználók tábora lesz vevő…


ARIADNE FONALA

Az online vállalkozás és az E-kereskedelem - rendeletek és engedélyek 2008-ban

Kereskedelem az Interneten (www.logsped.hu)

Az elektronikus kereskedelem kifejezései (www.muszeroldal.hu)


Ráadásnak két csokorban sok-sok információ, amit a csomagküldő szolgálatokról tudni érdemes:

www.csomagkuldo.linkem.hu

www.csomagkuldo.lap.hu

És még mindig bónusz: próbaverziós és szabadon letölthető szoftverekről, hiszen egy online vállalkozás megkívánja néhány szoftver ismeretét és használatát is:

Cél: az [origo] szoftverbázisa (a bal oldali menűsorban)


OTTHON az E-világban


Honlap nélkül nem - de legalábbis nehezebben - megy... Tehát kell egy weblap!
Nem kell tőle félni (pedig szoktak), és nem muszáj feltétlenül drága külső szolgáltatót igénybe venni (pedig szoktak).


Helyette élmény egy újdonsággal barátkozni, főleg, ha könnyen megtanulható!.
Az eredmény pedig egyre inkább megmutatkozik.

Amikor az első változatot körbe küldtem mailben, a reakciók egyike ez volt:
"Te! Ez a honlap nagyon nagyszabású. Honnan van erre energiád? (Ja, Energon plusz! Értem.) Nem gondoltam, hogy ilyesmihez is értesz."

Cégünk honlapjának technikai hátterét az SHP rendszer biztosítja, ami könnyen kezelhető honlapszerkesztőjével lehetővé teszi, hogy a nap 24 órájában bármikor és bárhonnan saját magunk írjuk és módosítsuk weblapunk tartalmát.

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a folyamatosan fejlesztett honlapszerkesztő technikai lehetőségeinek mi még mindig csupán kis részét hasznosítjuk ...



Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!



Csatlós Csabáék honlapszerkesztőjét használva garantáltan nő az önbizalma!
Aztán pedig az eredményessége is.

Nemrégiben egy ismerősömnek olyan honlapszerkesztőket kerestem (korábbi tapasztalataim alapján és az új lehetőségeket is figyelembe véve), amelyeket maga szerkeszthet a tulajdonos.
Amikor az árakat, az érthetőséget, a szerkesztéshez kapott írott és videós segítséget, a szerkesztésre fordított időt, a fejleszthetőséget, illetve a weblap-webáruház egymásra építhetőségét hasonlítottam össze, ismét arra jutottam, amire korábban is: ha újra kellene választanom, akkor is az SHP mellett döntenék. Kezdőként főleg!
Ami persze nem zárja ki, hogy más helyen is tanulok majd újat.



És ha valaki (akár egyéni, akár családi) vállalkozásban, számítástechnikai szakemberek nélkül dolgozik, ezért még mindig kétségei vannak arról, meg tudja-e tanulni a honlapkészítést, érdemes a következőt is átgondolnia.
Nálunk bevált.


- Mi az első lecke, amit megtanítanak a felnőtteknek a számítástechnikai tanfolyamon?
- ???
- Ha valamit nem tudsz, kérdezd meg a gyerekedet!


MARKETING vagy HAMUBAN SÜLT POGÁCSA - II.

2007 őszén én is részt vettem a Schlingloff Sándor által vezetett Internet Marketing Műhelygyakorlat és csoportos konzultáció egyikén. (Megyek majd máskor is!) Megkérdezte tőlem az ebédszünetben az egyik résztvevő, milyen indíttatásból vagyok ott. Elmondta, hogy ő már sok-sok év óta marketinget tanít (és gyakorló vállalkozó), így amikor évekkel ezelőtt találkozott Sándorral, átfutott a fején, hogy ugyan mi újat tud neki mutatni ez a fiatalember?! Aztán rájött, hogy sokat lehet tőle tanulni, szemléletmódjában, gyakorlati kérdésekben - főleg az internetes vállalkozásról. Maximálisan azonosulok a véleményével.


Az ÉRTÉKESÍTÉSI WEBOLDALAKRÓL pro és kontra


Aki weblap készítését fontolgatja, annak sokszorosan érdemes átgondolni, mit akar, mielőtt belekezd!
Mást kíván formailag és tartalmilag, ha bemutatkozó weblap
készül, mást, ha információs központként működő nagy vagy miniportál, és mást, ha egy bloggal vagy éppen értékesítési weblappal, sőt akár szakértői weboldallal, vagy egyenesen webáruházzal akar valaki az E-világban megjelenni.

Időről időre találkozom olyan véleményekkel a világhálón, amelyek erősen kritikusak a weblapokkal kapcsolatban, amennyiben azok nem felelnek meg az értékesítési oldalak követelményeinek.
A kritikát osztók gyakran elfelejtik, hogy nem csak értékesítési weblapok vannak a világon...
Olyan ez, mint ha azt mondanánk, hogy mielőbb fel kell számolni a kerteket és parkokat, és a helyükre virágárusító pavilonokat kell építeni mindenütt!
Mert a kertek és a parkok csak viszik a pénzt - és nem termelnek hasznot. (Hogy a botanikus kertekről már ne is beszéljünk...!)


És mégis! Vagy éppen ezért fontos - a célok és eszközök sokszínűségét is szem előtt tartva - jobban értékelni az értékesítési weblapok gyakorlati jelentőségét is!


Viszoczki Mária Marketing szabósága arról, hogyan ne szabjuk el... >>>


ONLINE-MARKETING MAGAZIN


Azoknak, akik profi értékesítési szemlélettel szeretnének profi internetes jelenlétet - és a honlapfejlesztés részfeladataihoz szívesebben vesznek igénybe külső segítséget is.

www.primodesign.hu


PARTNER AZ ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓBAN


A Feliciter Kft. a HÍD-lapcsoportjával és hírportáljával mind az írott, mind az elektronikus sajtó révén naprakész tájékoztatást nyújt olvasóinak és hirdető partnereinek a környező országok gazdaságáról, befektetői lehetőségeiről, az adott piac aktualitásairól.
A Feliciter Kiadó kötetek, katalógusok, prospektusok, szórólapok és naptárak tervezésével és kivitelezésével is a megrendelők szolgálatára áll.

www.feliciter.net
az online üzleti kommunikáció








Energon-Plusz Bt. (Nyíregyháza) - Tel.: 20-466-1133 (Husztiné Hajdú Erika)